2. A közfeladatot ellátó szerv szervezeti felépítése szervezeti egységek megjelölésével, az egyes szervezeti egységek feladatai
Önkormányzat szervezeti felépítése
Az önkormányzati
feladatok ellátását a Képviselo-testület és szervei: a Polgármester, a
Képviselo- testület bizottságai, a hajdúdorogi Polgármesteri Hivatal és a jegyzo
biztosítják.
A képviselo-testülete létszáma:
9 fo, mely 8 fo
megválasztott települési képviselobol és a közvetlenül megválasztott polgármesterbol
áll.
Képviselo
testület:
|
Polgármester: Horváth Zoltán
Telefonszáma: (52) 572-137 Elérhetosége: Polgármesteri Hivatal, I. emelet 1.sz. iroda Elektronikus levélcím: onkormanyzat@hajdudorog.hu |
||
Társadalmi megbízatású alpolgármester,
települési
képviselo: Simon
Zoltán
Telefonszáma: (52) 572-137
Elérhetosége: Polgármesteri Hivatal, I. emelet 1.sz. iroda
Elektronikus levélcím: onkormanyzat@hajdudorog.hu
Jegyzo: dr. Nagy Nándor
Telefonszáma: (52) 572-135
Elérhetosége: Polgármesteri Hivatal, I. emelet 4.sz. iroda
Elektronikus levélcím: jegyzo@hajdudorog.hu
Aljegyzo: dr. Németh Adrienn
Telefonszáma: (52) 572-135
Elérhetosége: Polgármesteri Hivatal, I. emelet 4.sz. iroda
Elektronikus levélcím: aljegyzo@hajdudorog.hu
Bizottságok:
- Pénzügyi,
Gazdasági, Vállalkozásfejlesztési és Mezogazdasági Bizottság
- Szociális,
Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottság
- Ügyrendi és Kulturális Bizottság
Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítése
Jogi,
Szervezési és Anyakönyvi Osztály elérhetosége:
Az
ügyfélszolgálat telefonszáma: (52)
572-135
Ügyfélfogadás
helye: Polgármesteri
Hivatal, I. emelet 4. iroda
Postacím: 4087 Hajdúdorog, Tokaji út 4.
sz.
Elektronikus
levélcím:
jegyzo@hajdudorog.hu
A jogi,
szervezési és anyakönyvi osztály vezetojének neve:
Vezeto neve: dr. Nagy Nándor jegyzo
Telefonszáma: (52) 572-135
Elérhetosége: Polgármesteri Hivatal, I. emelet
4.sz. iroda
Elektronikus
levélcím: jegyzo@hajdudorog.hu
Ügyfélszolgálati
és Muszaki Osztály elérhetosége:
Az
ügyfélszolgálat telefonszáma: (52)
572-133
Ügyfélfogadás
helye: Polgármesteri
Hivatal, Fsz. 5. iroda
Postacím: 4087 Hajdúdorog, Tokaji út 4.
sz.
Elektronikus
levélcím: muszaki.osztaly@hajdudorog.hu
Az
ügyfélszolgálati és muszaki vezeto neve:
Vezeto neve: Kiss Péter ügyfélszolgálati és
muszaki osztályvezeto
Telefonszáma: (52) 572-133
Elérhetosége: Polgármesteri Hivatal, I. emelet 2.
sz. iroda
Elektronikus
levélcím:
kiss.peter@hajdudorog.hu
Pénzügyi Osztály elérhetosége:
Az
ügyfélszolgálat telefonszáma: (52)
572-026
Ügyfélfogadás
helye: Polgármesteri
Hivatal
Postacím: 4087 Hajdúdorog, Tokaji út 4.
sz.
Elektronikus
levélcím: penzugy@hajdudorog.hu
Az
ügyfélszolgálati és muszaki vezeto neve:
Vezeto neve: Kerékgyártó Imre pénzügyi
osztályvezeto
Telefonszáma: (52) 572-026
Elérhetosége: Polgármesteri Hivatal
Elektronikus
levélcím: kerekgyarto.imre@hajdudorog.hu
Szervezeti ábra:

A
szervezeti egységek feladatai:
Polgármester:
A Hivatal muködésével
kapcsolatos feladatai a következok:
1./ Meghatározza
a jegyzo javaslatainak figyelembevételével a Hivatal feladatait az
önkormányzat munkájának szervezésében, a döntések elokészítésében és
végrehajtásában.
2./ Dönt a
jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági
jogkörökben, egyes hatásköreinek gyakorlását átruházhatja.
3./ Egyetértési
jogot gyakorol a Hivatal
a.) osztályvezetoinek megbízatása,
felmentése, vezetoi megbízatás visszavonása, jutalmazása;
b.) a közszolgálati tisztviselokrol
szóló 2011. évi CXCIX. törvény (továbbiakban: Kttv.) 126-129. § alapján hozott
döntések tekintetében;
c.) kimagasló teljesítményt nyújtó
köztisztviselo személyi illetmény megállapítása tekintetében (Kttv. 235. §).
4./ Eloterjesztést
nyújt be a jegyzo javaslatára a Hivatal felépítése rendjének, munka- és
ügyfélfogadási rendjének meghatározására.
5./ Polgármesteri
utasításokkal és rendelkezésekkel szabályozza a hatáskörébe tartozó ügyekben a
kiadmányozás rendjét.
6./ Szükség szerint,
de évente legalább egy alkalommal részt vesz a Hivatal köztisztviseloi részére
tartott munkaértekezleten.
7./ Részt vesz az
ügyfélfogadás megtartásában, az ügyfélfogadás rendjére vonatkozó szabályok
szerint.
8./ Ellátja a
város védelmi funkciójából adódó feladatait.
9./ Heti
rendszerességgel vezetoi megbeszélést tart, ahol részt vesz az alpolgármester,
a jegyzo és az aljegyzo.
Jegyzo:
A jegyzo a Hivatal
vezetoje, aki szakmailag felelos a Hivatal muködéséért, az ügyek konkrét
megoldásáért. Tevékenysége során felelos a közérdekének megfelelo, törvényes,
szakszeru, pártatlan, igazságos és színvonalas ügyintézés szabályainak
betartásáért.
1./ Tanácskozási
joggal részt vesz a Képviselo-testület, illetve annak bizottságai ülésein
személyesen vagy megbízottja útján.
2./ Jelezni
köteles a Képviselo-testületnek, illetve annak bizottságainak és a
polgármesternek, ha döntésüknél jogszabálysértést észlel.
3./ Aláírja a
Képviselo-testület rendeleteit, valamint a Képviselo-testület üléseirol
készített jegyzokönyveket.
4./ Javaslatot
készít a polgármesternek a Hivatal felépítésének rendjére, annak munka- és
ügyfélfogadási rendjére.
5./ Szükség
szerint, de évente legalább egy alkalommal a Hivatal köztisztviseloi részére
munkaértekezletet tart, amelyen értékeli a Hivatal munkáját.
6./ Gyakorolja a
munkáltatói jogokat a Hivatal köztisztviseloi tekintetében.
7./ Jegyzoi
utasításokkal szabályozza a Hivatal muködését érinto, hatáskörébe utalt
ügyeket.
8./ Irányítja a
hivatalnak a város védelmi funkcióiból adódó, valamint munka- és tuzvédelmi
feladatait.
9./ Koordinálja és
ellenorzi a Hivatal belso szervezeti egységeiben folyó munkát. Ennek érdekében
hetente vezetoi értekezletet tart az osztályvezetok részére.
10./ Irányítja a
köztisztviselok továbbképzését.
11./ Megszervezi a
Hivatal köztisztviseloi részére a foglalkozás-egészségügyi szabályok szerinti
orvosi ellátást.
12./ Részt vesz az
ügyfélfogadás megtartásában, az ügyfélfogadás rendjére vonatkozó szabályok
szerint.
13./ Elokészíti a
Képviselo-testület rendeleteit.
14./ Kialakítja és
muködteti a belso kontrollrendszert.
Aljegyzo:
1./ Tanácskozási
joggal részt vesz a Képviselo-testület, a bizottságok ülésein.
2./ A jegyzot
távolléte vagy akadályoztatása esetén helyettesíti.
3./ Részt vesz az
ügyfélfogadás megtartásában, az ügyfélfogadás rendjére vonatkozó szabályok
szerint.
Osztályvezetok
feladatai:
1./ Az
osztályvezeto az osztály felelos vezetoje, a vezetoi megbízás a Kttv-ben
megjelölt osztályvezetoi szintnek megfelelo megbízás.
2./ Felelos az
osztály muködéséért, a feladatkörébe tartozó ügyekért a jegyzonek és a
polgármesternek.
3./ Biztosítja az
osztályt érinto jogszabályok, testületi döntések végrehajtását és az osztály
muködését.
4./ Irányítja,
összehangolja és ellenorzi az osztály munkáját.
5./ Javaslatot
tesz a munkáltatói jogok gyakorlásával és személyzeti kérdésekkel
összefüggésben a jegyzonek.
6./ Biztosítja az
osztály munkájában a törvényességet, a gyorsaságot, a szakszeruséget, az
állampolgári jogok és kötelezettségek maradéktalan érvényesülését.
7./ Elkészíti az osztály
feladatkörébe tartozó ügyekben a Képviselo-testületi eloterjesztéseket,
gondoskodik az elozetes törvényességi véleményezésre való bemutatásról.
8./ Elkészíti az
osztály köztisztviseloinek munkaköri leírását, gondoskodik a változások
átvezetésérol, a munkaköri leírásban foglaltak betartásáról.
9./ Felelos az
általa vezetett osztályon a munkafegyelem betartásáért.
10./ Megvizsgálja
havonta az ügyintézési határidok betartását, s ennek eredményérol a jegyzot
tájékoztatja.
11./ Közvetlenül
ellenorzi az osztály köztisztviseloinek munkáját.
12./ Rendszeresen
köteles tájékoztatni az osztály köztisztviseloit a munkájukhoz szükséges
információkról, testületi határozatokról, valamint polgármesteri és jegyzoi
rendelkezésekrol
Az osztályvezetok
részére tartott megbeszéléseken elhangzottakról köteles az osztály
köztisztviseloit tájékoztatni.
13./ Beszámoltatja
az osztály köztisztviseloit a kiküldetésük eredményérol.
14./ Közremuködik
a munka- és tuzvédelmi szabályok betartásában.
15./ Részt vesz
tanácskozási joggal a Képviselo-testület és bizottságok ülésein,
közmeghallgatáson, válaszol a hozzá intézett kérdésekre.
16./ Ellátja
mindazokat a feladatokat, amelyekkel a jegyzo, a polgármester, a
Képviselo-testület és a bizottságok megbízzák.
17./ Az
osztályokhoz tartozó köztisztviselok minosítése, teljesítményértékelése.
18./
Kockázatkezelés muködtetésével kapcsolatban a kockázatok rendszeres
felülvizsgálata, szabálytalanságok kezelése.
A
Hivatal szervezeti felépítése:
1./ JOGI-, SZERVEZÉSI ÉS ANYAKÖNYVI
OSZTÁLY: 9 fo és 4 fo fizikai dolgozó
A Jogi-, Szervezési és Anyakönyvi Osztály fobb
feladatai:
Városi Önkormányzat Képviselo-testülete
muködésével kapcsolatban:
a.) ellátja
az Önkormányzati Képviselo-testületi ülések elokészítésével, jegyzokönyveinek,
hangfelvételének jegyzokönyvi kivonatainak elkészítésével és megorzésével a
Képviselo-testületi határozatok és Önkormányzati rendeletek nyilvántartásával,
kihirdetésével kapcsolatos szervezeti és ügykezeloi feladatokat;
b.) közremuködik
az önkormányzati rendeletek, Képviselo-testületi határozatok végrehajtásában,
annak ellenorzésében;
c.) segíti
a Képviselo-testület munkaprogramjának elokészítését;
d.) támogatja,
segíti a települési képviselok, az Önkormányzat bizottsági munkáját, biztosítja
munkájuk feltételeihez szükséges segítséget, javaslataikat érdemi intézkedés
céljából a hatáskörrel és illetékességgel rendelkezo szervhez továbbítja, és
figyelemmel kíséri az ezekre történo intézkedéseket;
e.) figyelemmel
kíséri a települési képviseloi interpellációk intézését;
f.) közremuködik
a Szervezeti Muködési Szabályzatban megjelölt társadalmi és tömegszervezetekkel
kötendo együttmuködési megállapodások elokészítésében, figyelemmel kíséri a
végrehajtást;
g.) elokészíti
és közremuködik az országgyulési képviselok és települési képviselok
megválasztásával és a központi és helyi népszavazással, népi kezdeményezéssel
kapcsolatos feladatok ellátásában;
h.) közremuködik
az Önkormányzat és intézményei, szervei tevékenységének elemzésében.
Az Önkormányzat bizottságai muködésével
kapcsolatban
a.) ellátja
az Önkormányzati Képviselo-testület bizottságai ülésének elokészítésével
kapcsolatos szervezési feladatokat, gondoskodik az ülés jegyzokönyveinek
elkészítésérol;
b.) közremuködik
és részt vesz a bizottságok határozatai végrehajtásának ellenorzésében;
c.) ellátja
a polgármester és a települési képviselok vagyonnyilatkozatainak
adminisztrációjával, biztonságos orzésével, tárolásával kapcsolatos
feladatokat.
Hajdúdorog Város Roma Nemzetiségi
Önkormányzatával kapcsolatban:
a.) ellátja
a RNÖ üléseinek elokészítésével, jegyzokönyveinek, jegyzokönyvi kivonatainak
elkészítésével és nyilvántartásával, határozatainak kihirdetésével kapcsolatos
szervezési, ügykezeloi feladatokat;
Ezek keretében:
- a RNÖ ülésére elokészíti az
eloterjesztéseket,
- megküldi az érintettek számára az ülés
anyagát,
- továbbítja a RNÖ jegyzokönyveit a
Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal felé,
b.) közremuködik
a RNÖ döntéseinek elokészítésében, végrehajtásában,
c.) tájékoztatást
nyújt a Hajdúdorogi polgármesteri hivatal dolgozóinak közremuködésévela
RNÖ-t érinto ügyekben.
Tisztségviselokkel, a Hajdúdorogi
Polgármesteri Hivatal osztályaival kapcsolatban
a.) segíti
a tisztségviselok vezetoi munkáját;
b.) közremuködik
a Hajdúdorogi Polgármesteri Hivatal osztályai tevékenységének összehangolásában;
c.) közremuködik
az önkormányzati rendelettervezetek szerkesztésében;
d.) gondoskodik
a Hajdúdorog Városi Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Muködési Szabályainak
összeállításáról, valamint a függelékek és mellékletek naprakész állapotban
tartásáról;
e.) szervezi,
koordinálja a közigazgatási munka korszerusítésével, egyszerusítésével
kapcsolatos tevékenységeket.
Jogi feladatok
a.) törvényességi szempontból vizsgálja
jegyzo rendelkezései szerint a Hajdúdorogi Polgármesteri Hivatal osztályainak
eloterjesztéseit, határozati javaslatait, önkormányzati rendelettervezeteit;
b.) törvényességi
szempontból figyelemmel kíséri jegyzo rendelkezései szerint a Hajdúdorogi
Polgármesteri Hivatal osztályainál a jogszabályok végrehajtását, a hatósági
ügyek intézését;
c.) felkérésre
jogi véleményt nyilvánít az Önkormányzati Képviselo-testület és bizottságai
részére;
d.) Önkormányzat
és szervei által kötött megállapodásokat és szerzodéseket elozetesen
véleményezi és nyilvántartja;
e.) közremuködik
az Önkormányzati Képviselo-testület és a polgármester hatáskörébe tartozó
munkaügyi viták és munkajogi ügyek elkészítésében;
f.) figyelemmel
kíséri a jogszabályokat, ezekkel kapcsolatban az érdekelt Hajdúdorogi
Polgármesteri Hivatali osztályokkal egyetértésben, szükség esetén
jogszabály-értelmezés kialakítását kezdeményezi;
g.) vezeti
a közszolgálati nyilvántartást, figyelemmel kíséri a változások jelentését;
h.) megállapítja
a hivatali dolgozók évi szabadságát, naprakész állapotban vezeti a szabadság
nyilvántartást.
i.) birtokvédelem
j.) üzletek
muködésének rendjével összefüggo feladatok.
Propaganda - információs feladatok
a) A polgármesterrel együttmuködve a
hírközloszervek rendelkezésére bocsátja az Önkormányzati Képviselo-testület, a
Hajdúdorogi Polgármesteri Hivatal munkájára vonatkozó közleményeket;
b) Figyelemmel kíséri az
Önkormányzatot és intézményeit érinto cikkeket, tájékoztatást, közvéleményeket;
c) Közremuködik az Önkormányzat és
szervei kiadványainak elkészítésében, gondoskodik a lakosok megfelelo
tájékoztatásáról.
Köztisztviseloi, magasabb vezetoi állású
közalkalmazotti munkaviszonyokkal kapcsolatban:
a.) ellátja
a jegyzo közvetlen irányításával a személyzeti, oktatási, továbbképzési
munkával az ügyintézoi, ügykezeloi alapvizsga és szakvizsga letételével
összefüggo valamennyi feladatot.
Gazdasági feladatok
a.) biztosítja
az Önkormányzati Képviselo-testület, az Önkormányzat bizottságai ülésének, a
települési képviselok, a tisztségviselok által tartott értekezletek tárgyi
feltételeit;
b.) ellátja
a hivatal személygépkocsi és a polgári védelmi tehergépkocsi üzemeltetésével
kapcsolatos feladatokat;
c.) gondoskodik
a hivatali helyiségek tisztántartásáról.
Ügyviteli feladatok
a.) ellátja az Önkormányzat bizottságainak
Pénzügyi, Gazdasági, Vállalkozásfejlesztési és Mezogazdasági Bizottság;
Szociális, Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottság; Ügyrendi és Kulturális
Bizottság szervezési és adminisztrációs teendoit;
b.) ellátja
a vezetoi, osztályvezetoi és apparátusi értekezletek ügyviteli teendoit;
c.) gondoskodik
a postai küldemények elvitelérol és a postáról történo elhozataláról
Anyakönyvi feladatok:
a.) ellátja az anyakönyvek vezetésérol és
a házasságkötési eljárásról szóló jogszabályokban meghatározott feladatokat;
Muvelodési és sport feladatok
Ellenorzi, segíti szakmai, gazdasági tevékenységüket.
Ezen belül kiemelten:
a) ellátja a tankötelesek iskolai
nyilvántartásának felügyeletét;
b) gondoskodik a munkavédelmi
rendelkezések megtartásáról;
c) ellátja a jogszabályokban eloírt
hatósági feladatokat;
d) közremuködik az oktatási nevelési,
valamint a közmuvelodési intézmények bérgazdálkodásának kialakításában;
e) összehangolja az önkormányzati
feladatkörbe tartozó sporttevékenységeket, ellátja a hatáskörébe utalt
feladatokat;
f) segíti az ifjúság muvelodését,
szórakozását szolgáló létesítmények muködését;
g) ellátja a szabadido hasznos
eltöltésének javítását célzó pályázatokkal kapcsolatos feladatokat.
Egyéb feladatok:
a) közremuködik a lakosság
hatóságilag kötelezo idoszakonkénti szurovizsgálatainak megszervezésében.
b) önkormányzati bérlakást igénylok
nyilvántartása, a lakások odaítélése, a lakásbérleti szerzodések megkötése,
lakások átadása,
c) városkártya ellátással kapcsolatos
feladatok
d) önkormányzati üdültetéssel
kapcsolatos feladatok.
2./ Ügyfélszolgálati és Muszaki Osztály:
12 fo, 7 fo mezoor és 2 fo segédfelügyelo
Az Ügyfélszolgálati Osztályrész fobb feladatai: 6 fo
2.1./ Az osztály általános ügyfélszolgálati feladatokkal
összefüggo tevékenységi köröket lát el.
2.2./ Feladatait a hatályos jogszabályok
betartása mellett végzi.
2.3./ Elsosorban államigazgatási ügyeket
intéz, a hatáskörébe tartozó I. fokú ügyekben.
2.4./ Közremuködik az ágazatot érinto
költségvetési és pénzügyi feladatok végrehajtásában.
2.5./ Beérkezo
iratok iktatása, iratok kivezetése, irattárba helyezése, selejtezés
2.6./ Az osztály feladata az Önkormányzati
Képviselo-testület tevékenységével kapcsolatban:
a.) beszámol
az Önkormányzati Képviselo-testület üléstervében meghatározott idoben
tevékenységérol, az ágazati feladatok megvalósításáról, hatósági munkájáról;
b.) elokészíti
tevékenységi köre szerinti Önkormányzati rendelettervezetet, illetve
közremuködik abban;
c.) nyilvántartja
az Önkormányzat rendeleteit és az osztály feladatkörét érinto határozatait,
gondoskodik azok végrehajtásáról, szükség szerint kezdeményezi módosításukat;
d.) elokészíti
az ügykörébe tartozó, az Önkormányzati Képviselo-testület elé kerülo
eloterjesztéseket, gondoskodik az önkormányzati határozatok végrehajtásáról.
Az osztály feladata az Önkormányzati
bizottságok muködésével kapcsolatban:
a.) gondoskodik
arról, hogy az osztály által készített testületi anyagokat elozetesen a
bizottság megismerje, javaslataikkal az eloterjesztendo anyagokat kiegészítsék;
b.) segíti
munkájukat, részükre a szakterületeket érinto ügyekben adatokat, információkat
adnak.
Az osztály feladata az Önkormányzati
Képviselo-testületi tagok tevékenységével kapcsolatban:
a.) elosegíti
a Képviselo-testületi tagok jogainak gyakorlását, kötelezettségük teljesítését;
b.) soron
kívül fogadja a Képviselo-testületi tagokat, részükre a szükséges tájékoztatást
megadja, illetve a megfelelo intézkedést megteszi.
Szervezeti tagozódás, szervezeti feladatok
1./ Általános igazgatási hatáskörben:
a) hagyatéki ügyintézés,
b) nyilvántartja az ügykörét érinto
Önkormányzati határozatokat, szervezi, ellenorzi végrehajtásukat;
c) ellátja a szabálysértési
jogszabályokból fakadó önkormányzati hatáskörbe tartozó hatósági
feladatokat;
d) talált tárgyak átvétele, kezelése,
kiadása, nyilvántartásának vezetése;
e) ellátja a jegyzoi gyámügyi eljárásról
szóló jogszabályokban eloírt feladatokat;
f) hatósági bizonyítványok
kiállítása, kiadása, a hatósági bizonyítványok iránti kérelmekkel kapcsolatos
teljes köru ügyintézés;
g) ellátja az ügyiratkezelést
(iktatás, irattározás, postázás)
h) elso lakáshoz jutó fiatalok
támogatásával kapcsolatos feladatok ellátása
2./ Népjóléti igazgatási hatáskörben az
1991. évi XX. törvény, az 1993. évi III. törvény és a Szervezeti Muködési
Szabályzatban meghatározott szociális igazgatásról és szociális ellátásról szóló
feladatok végzése és ezzel kapcsolatos nyilvántartási feladatok ellátása.
Ezen belül kiemelten:
a) végrehajtja a települési támogatás
és a köztemetés megállapításával összefüggo feladatokat.
A Muszaki Osztályrész fobb feladatai: 6
fo, 7 fo mezoor és 2 fo segédfelügyelo
a) Közremuködik az önkormányzati
rendeletek elokészítésében, önkormányzati határozatok végrehajtásában és
ellenorzésében.
b) Elokészíti az Önkormányzat
munkaprogramjába kerülo építési feladatok tervezését.
c) Közremuködik az Önkormányzati Képviselo-testület
és bizottságai munkájában.
d) Figyelemmel kíséri az SZMSZ-ben
meghatározott az osztály feladat- és hatáskörébe tartozó megállapodások
elokészítését és segíti azok végrehajtását.
e) A települési képviseloi
bejelentésekre interpellációkra és azok végrehajtására vonatkozóan intézkedik,
azok ügyintézéséhez segítséget nyújt.
Alapveto feladat- és hatáskörét a
mindenkor hatályos jogszabályok határozzák meg.
a.) Építésügyi és városfejlesztési
hatáskörök:
1. településrendezés,
Településrendezési Terv elokészítése; egyeztetése, jóváhagyási eljárás
koordinálása;
2. társhatóságok által lefolytatott
és az építésügyet érinto hatósági eljárásokban való részvétel; szakhatósági
hozzájárulások;
3. közremuködés az építésrendészeti
eljárásokban;
4. elemi csapások, vis maior
bekövetkezésekor közremuködés a segítségnyújtásban;
5. eloírt nyilvántartások vezetése,
statisztikai jelentések megküldése;
6. a városfejlesztési, lakás és
kommunális hatáskörök muszaki jellegu feladatai;
7. szomszédos települések településrendezési
tervének, módosításának véleményezése.
8. Településkép védelmérol szóló
rendelet alapján településképi bejelentési eljárások, településkép védelmi
konzultáció, településképi véleményezési eljárások, településképi kötelezési
eljárások.
9. TAKARNET felület muködtetése
10. E-napló felület muködtetése
(önkormányzati beruházások esetén).
11. ÉTDR településképi véleményezési
felület muködtetése.
12. Településkép Arculati Kézikönyv
egyezteto felület muködtetése.
13. E-TÉR egyezteto felület
muködtetése.
b.) Közlekedési hatáskörök:
1. közlekedési, fejlesztési
hatáskörök;
2. Önkormányzati tulajdonú utak,
közterületek nyilvántartása;
3. Egyéb közlekedési feladatok.
c.) Energiaügyi feladatok:
1. villamos energia ellátással
kapcsolatos feladatok;
2. gázellátással összefüggo
feladatok;
3. egyéb energiaügyi hatáskörök.
d.) Vízügyi feladatok:
1. helyi vízgazdálkodási feladatok;
2. ár- és belvíz elleni védekezéssel
kapcsolatos hatáskörök;
3. település vízügyi feladataival
kapcsolatos hatósági jogkörök, vízjogi engedélyezési eljárások,
4. E-közmu felület muködtetése.
e.) Ipari feladatok:
1. telepengedélyezéssel kapcsolatos
hatáskör.
f.) Mezogazdasági feladatok:
1. földügyi hatáskörök (kifüggesztés,
önkormányzati ügyek);
2. mezoorök munkájával kapcsolatos
hatáskörök;
3. természetvédelmi hatáskörök
környezetvédelemmel összefüggésben;
4. fák védelme, fakivágás
engedélyezése csak közterületen;
5. térképi azonosításban
segítségnyújtás;
6. önkormányzati termoföldek
hasznosítása, telkek értékesítése, elokészítése;
7. méhészkedés nyilvántartása;
8. permetezés bejelenés (méhek
közelében) nyilvántartása;
9. parlagfu és allergiát okozó
gyomnövényekkel kapcsolatos eljárás;
10. belvíz védelemmel összefüggo
feladatok.
g.) Közterületi feladatok:
1. a közterületek használatával és a
piaccal kapcsolatos feladatok;
2. természetvédelmi hatáskörök és
környezetvédelem;
3. közterületek tisztántartásának
felügyelete;
4. ivóvíz és felszín alatti vizek
védelmével kapcsolatos feladatok ellátása;
5. csapadék- és szennyvízelvezetéssel
kapcsolatos feladatok;
6. folyékony hulladékszállítással,
tárolással kapcsolatos feladatok;
7. zaj- és rezgésvédelemmel
kapcsolatos feladatok;
8. közterület igénybevételi eljárás;
9. közterület átadásával, illetve
átvételével kapcsolatos feladatok;
10. díjfizetési kötelezettség
megállapítása;
11. fizeto parkolóhelyek és
muködtetésükkel kapcsolatos feladatok;
12. közterület igénybevételének
ellenorzése;
13. jogosulatlan
közterület-igénybevétellel kapcsolatos feladatok;
14. kóbor ebekkel kapcsolatos
intézkedések;
15. Köztéri térfigyelo rendszer
felügyelete;
16. Településorök munkájának
koordinálása.
h.) Egyéb feladatok:
1. tevékenységekre pályáztatások
szervezése, elokészítése;
2. polgári védelemmel kapcsolatos
feladatok ellátása;
3. közbeszerzési eljárások
lebonyolítása, Elektronikus Közbeszerzési Rendszer (EKR) felületének
muködtetése;
4. beruházások lebonyolításával
kapcsolatos feladatok.
3./ PÉNZÜGYI OSZTÁLY: 10 fo
A
Pénzügyi Osztály fobb feladatai:
Költségvetés tervezési és beszámolási és
vagyon-nyilvántartási feladatok:
Pénztárral, készpénzkezeléssel,
készletgazdálkodással és számlavezetéssel kapcsolatos feladatok:
Munkaügyi és közfoglalkoztatási feladatok
ellátása:
Adózással kapcsolatos hatósági feladatok:
Hajdúdorog Város Roma Nemzetiségi
Önkormányzata muködésével kapcsolatban:
a) a költségvetési tervkoncepció, az
éves költségvetési terv és módosításainak készítése;
b) az Önkormányzati
Képviselo-testület munkatervébe felvett költségvetési vonatkozású napirendi
pontok esetében adatok szolgáltatása, illetve költségvetési, zárszámadási és
vagyonrendeletek elkészítése;
c) havi információs jelentés
készítése és megküldése a MÁK részére a pénzforgalomról;
d) eloirányzat módosítások és
helyesbítések feldolgozása /vegyes bizonylat/;
e) az idoközi mérlegelés, az éves
beszámolók határidore történo elkészítése, egyeztetése és megküldése a MÁK
számára;
f) szervezi az önkormányzathoz
tartozó intézmények éves költségvetésének és beszámolóinak egyeztetését,
összeállítását;
g) az éves leltári, selejtezési
feladatok ellátása;
h) elvégzi a szükséges számviteli
munkákat, számítógépen feldolgozza, ahol tárolja az elfogadott éves
költségvetés eloirányzatait, valamint a nyitómérleget;
i) alapbizonylatokról való
kontirozás, könyvelés, beérkezo és kimeno számlák nyilvántartása, egyeztetése a
fokönyvi számlákkal;
j) negyedéves, féléves, III.
negyedéves, és könyvviteli zárlatok elkészítése, egyeztetése a fokönyvi
számlákkal, kivonatolás;
k) öneros építoközösségek pénzügyi
elszámolásának koordinálása, közmu-hozzájárulások igénylése, kiutalása;
l) havi, negyedéves és éves
adóbevallások és államháztartással szembeni igénylések készítése és továbbítása
a NAV és MÁK felé;
m) béralap nyilvántartás, változások
vezetése;
n) tárgyi eszközök analitikus
könyvelése, éves értékcsökkenés elszámolása;
o) az ingatlanvagyon-kataszter
értékadatainak egyeztetése;
p) közremuködik a beruházások
pénzügyi lebonyolításában;
q) közremuködik az önkormányzati
beruházások átadás-átvételi eljárásban gondoskodik azok aktiválásáról illetve
átadásáról;
r) a beruházási kiadások alakulásának
nyomon követése, az ezzel kapcsolatos információs jelentések, beruházási
statisztikák elkészítése;
s) lakásépítési kölcsönök
törlesztoinek nyilvántartása, esetleges felszólítások kiküldése;
t) a támogatási szerzodések
bizonylatainak ellenorzése, támogatás folyósítása;
u) a kötelezettségvállalás
nyilvántartásának vezetése;
v) a hitelekkel kapcsolatos
ügyintézés.
a) napi bankposta készítése;
b) anyag- és fogyóeszköz beszerzések
bonyolítása;
c) mobilflottával kapcsolatos ügyek
intézése;
d) települési támogatások
folyószámlára történo felvitele, illetve házipénztárból történo kifizetése;
e) havonta számítógépen rögzítésre
kerülnek az intézményi kifizetések a KIRA rendszeren keresztül;
f) házi pénztár kezelése, ezen belül
a pénztáros kezeli a készpénz ellátmányt, vezeti a bevételi és kiadási
bizonylatokat, havi zárást végez, fokönyvi számlával egyeztet, vezeti a szigorú
számadású nyomtatványokat, bonyolítja a bérkifizetéseket, segélykiutalásokat
stb.;
g) folyószámlák-vezetésével
kapcsolatos ügyek intézése.
a) a közfoglalkoztatásban résztvevok
munkaügyi iratainak elkészítése és azok továbbítása;
b) havonta a közfoglalkoztatásban
résztvevok bérének és egyéb járandóságának elszámolása és továbbítása;
c) a közfoglalkoztatási programok
dologi és beruházási-felújítási költségeinek elszámolása;
d) a munkából távol maradókról havi
jelentés a MÁK felé.
a) helyi adók /magánszemélyek
kommunális adója, iparuzési adó/ megállapítása, kivetése, adómentességek,
kedvezmények figyelembevételével;
b) az adózás rendjérol szóló törvény
szellemében gondoskodás az adók beszedésérol, behajtásáról;
c) központilag megállapított
gépjármuadó megállapítása, kivetése, módosítása, törlése és behajtása;
d) adatszolgáltatás és rendszeres
együttmuködés jogszabályokban meghatározott hivatalokkal /bíróság, ügyészség,
rendorség, NAV, földhivatal stb./;
e) ügyfélfogadás, adóbevallások
kezelése, beadásának ösztönzése, elosegítése, adóellenorzések végzése minden
adónemben;
f) az adózók részére féléves
értesítések elkészítése;
g) az Önkormányzathoz érkezo adók
módjára történo behajtási megkeresések kezelése, és a befolyt összeg
rendeltetési helyére történo utalása;
h) termoföld bérbeadásából származó
jövedelemadó beszedése, bevallások feldolgozása, mezoori járulék befizetések
könyvelése, bevételek továbbítása a költségvetési számlára;
i) számítógépes adatfeldolgozás, a
törzsadattárban szereplo adózó számláján eloírások, törlések és befizetések
rögzítése, a rögzített adatokról rendszeres információszolgáltatás a MÁK felé;
j) az OTP-nél vezetett adó számlák
adatainak egyeztetése, a beszedett adók költségvetési számlára történo
továbbítása, túlfizetések felülvizsgálata, visszautalása;
k) együttmuködés az idegen helyen
lakó adózók lakóhelye szerint illetékes Önkormányzatok Polgármesteri
Hivatalaival;
l) számlakivonat nyilvántartások
vezetése, valamint a befizetési csekkeken hiányzó nyilvántartási számok
feljegyzése;
m) adózással kapcsolatos rendeletek
és módosítások elkészítése;
n) központi és helyi jogszabályokban
foglaltak érvényesítése, végrehajtása, adójogszabályok érvényesülésének,
adókötelezettségek teljesítésének, adófizetések és elszámolások helyességének
ellenorzése, éves ellenorzési terv alapján helyi adók ellenorzése;
o) a költségvetés tervezéséhez és a
beszámolókhoz, zárszámadáshoz adatszolgáltatás az adóbevételekrol és a
kintlévoségekrol, illetve a túlfizetésekrol;
p) Képviselo-testületi beszámoló
készítése;
q) igazolások, adó- és
értékbizonyítványok kiadása.
a) elkülönített bankszámlán kezeli a
RNÖ részére biztosított központi, illetve önkormányzati támogatást és egyéb
pénzeszközöket;
b) az RNÖ költségvetési
koncepciójának, határozatainak, zárszámadásának elkészítése;
c) egyeztet a RNÖ elnökével a
települési Önkormányzat költségvetési koncepciójának, éves költségvetésének,
zárszámadásának elkészítése során;
d) az RNÖ havi és negyedéves
jelentéseinek és adóhatósági bevallásainak elkészítése;
e) az RNÖ számlavezetési és adószám
kezeléssel kapcsolatos feladatok;
f) muködési és feladatalapú
támogatások elszámolásának elkészítése.
Észak-hajdúsági Ivóvízminoség-javító
Önkormányzati Társulás muködésével kapcsolatban:
a) elkülönítetten, alszámlán kezeli a
Társulás részére biztosított központi, illetve önkormányzati támogatást és
egyéb pénzeszközöket;
b) a Társulás költségvetési
koncepciójának, határozatainak, zárszámadásának elkészítése;
c) egyeztet a Társulás elnökével a
települési Önkormányzat költségvetési koncepciójának, éves költségvetésének,
zárszámadásának elkészítése során;
d) a Társulás havi és negyedéves
jelentéseinek, elemi költségvetésének és beszámolójának, adóhatósági
bevallásainak elkészítése.
7./ Belso ellenor: 1 fo
A belso ellenorzés feladatai:
1. elemezni, vizsgálni és értékelni a
belso kontrollrendszerek kiépítésének, muködésének jogszabályoknak és
szabályzatoknak való megfelelését;
2. elemezni, vizsgálni és értékelni a
belso kontrollrendszerek muködésének gazdaságosságát, hatékonyságát és
eredményességét;
3. elemezni, vizsgálni a
rendelkezésére álló eroforrásokkal való gazdálkodást, a vagyon megóvását és
gyarapítását, valamint az elszámolások, beszámolók megbízhatóságát;
4. a vizsgált folyamatokkal
kapcsolatban megállapításokat és ajánlásokat tenni, valamint elemzéseket,
értékeléseket készíteni a költségvetési szerv vezetoje számára a költségvetési
szerv muködése eredményességének növelése, valamint a belso kontrollrendszerek
javítása, továbbfejlesztése érdekében;
5. ajánlásokat és javaslatokat
megfogalmazni a kockázati tényezok, hiányosságok megszüntetése, kiküszöbölése
vagy csökkentése, valamint a szabálytalanságok megelozése, illetve feltárása
érdekében;
6. nyomon követni az ellenorzési
jelentések alapján megtett intézkedéseket;
7. elvégezni a belso ellenorzési tevékenység minoségértékelését;
8. a költségvetési szerven belül a nemzetközi és a magyarországi államháztartási belso ellenorzési standardok és a belso ellenorzési kézikönyvben rögzítettek szerint tanácsadási tevékenységet ellátni.