Rendszerüzenet
Az oldal üzemeltetője süti fájlokat (cookie) használ a GDPR rendelet szabályainak megfelelően, mely fájlok a látogató számítógépén tárolódnak.

2. A közfeladatot ellátó szerv szervezeti felépítése szervezeti egységek megjelölésével, az egyes szervezeti egységek feladatai


Önkormányzat szervezeti felépítése


Az önkormányzati feladatok ellátását a Képviselo-testület és szervei: a Polgármester, a Képviselo- testület bizottságai, a hajdúdorogi Polgármesteri Hivatal és a jegyzo biztosítják.

 

 

A képviselo-testülete létszáma:

9 fo, mely 8 fo megválasztott települési képviselobol és a  közvetlenül megválasztott polgármesterbol áll.

 

Képviselo – testület:

 

Polgármester: Horváth Zoltán                                                                               

Telefonszáma: (52) 572-137

Elérhetosége: Polgármesteri Hivatal, I. emelet 1.sz. iroda

Elektronikus levélcím: onkormanyzat@hajdudorog.hu   

Társadalmi megbízatású alpolgármester,                                                                                                              

települési képviselo: Simon Zoltán                              

Telefonszáma: (52) 572-137

Elérhetosége: Polgármesteri Hivatal, I. emelet 1.sz. iroda

Elektronikus levélcím: onkormanyzat@hajdudorog.hu   

 

Jegyzo: dr. Nagy Nándor

Telefonszáma: (52) 572-135

Elérhetosége: Polgármesteri Hivatal, I. emelet 4.sz. iroda

Elektronikus levélcím: jegyzo@hajdudorog.hu   

 

Aljegyzo: dr. Németh Adrienn

Telefonszáma: (52) 572-135

Elérhetosége: Polgármesteri Hivatal, I. emelet 4.sz. iroda

Elektronikus levélcím: aljegyzo@hajdudorog.hu   

 

Bizottságok:

  • Pénzügyi, Gazdasági, Vállalkozásfejlesztési és Mezogazdasági Bizottság
  • Szociális, Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottság
  • Ügyrendi és Kulturális Bizottság



Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítése



Jogi, Szervezési és Anyakönyvi Osztály elérhetosége:

Az ügyfélszolgálat telefonszáma: (52) 572-135

Ügyfélfogadás helye: Polgármesteri Hivatal, I. emelet 4. iroda

Postacím: 4087 Hajdúdorog, Tokaji út 4. sz.

Elektronikus levélcím: jegyzo@hajdudorog.hu  

A jogi, szervezési és anyakönyvi osztály vezetojének neve:

Vezeto neve: dr. Nagy Nándor jegyzo

Telefonszáma: (52) 572-135

Elérhetosége: Polgármesteri Hivatal, I. emelet 4.sz. iroda

Elektronikus levélcím: jegyzo@hajdudorog.hu   

 

Ügyfélszolgálati és Muszaki Osztály elérhetosége:

Az ügyfélszolgálat telefonszáma: (52) 572-133

Ügyfélfogadás helye: Polgármesteri Hivatal, Fsz. 5. iroda

Postacím: 4087 Hajdúdorog, Tokaji út 4. sz.

Elektronikus levélcím: muszaki.osztaly@hajdudorog.hu  

Az ügyfélszolgálati és muszaki vezeto neve:

Vezeto neve: Kiss Péter ügyfélszolgálati és muszaki osztályvezeto

Telefonszáma: (52) 572-133

Elérhetosége: Polgármesteri Hivatal, I. emelet 2. sz. iroda

Elektronikus levélcím: kiss.peter@hajdudorog.hu   

 

Pénzügyi Osztály elérhetosége:

Az ügyfélszolgálat telefonszáma: (52) 572-026

Ügyfélfogadás helye: Polgármesteri Hivatal

Postacím: 4087 Hajdúdorog, Tokaji út 4. sz.

Elektronikus levélcím: penzugy@hajdudorog.hu  

Az ügyfélszolgálati és muszaki vezeto neve:

Vezeto neve: Kerékgyártó Imre pénzügyi osztályvezeto

Telefonszáma: (52) 572-026

Elérhetosége: Polgármesteri Hivatal

Elektronikus levélcím: kerekgyarto.imre@hajdudorog.hu   

 

Szervezeti ábra:





















A szervezeti egységek feladatai:

Polgármester:

A Hivatal muködésével kapcsolatos feladatai a következok:

1./ Meghatározza – a jegyzo javaslatainak figyelembevételével – a Hivatal feladatait az önkormányzat munkájának szervezésében, a döntések elokészítésében és végrehajtásában.

2./ Dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági jogkörökben, egyes hatásköreinek gyakorlását átruházhatja.

3./ Egyetértési jogot gyakorol a Hivatal

a.) osztályvezetoinek megbízatása, felmentése, vezetoi megbízatás visszavonása, jutalmazása;

b.) a közszolgálati tisztviselokrol szóló 2011. évi CXCIX. törvény (továbbiakban: Kttv.) 126-129. § alapján hozott döntések tekintetében;

c.) kimagasló teljesítményt nyújtó köztisztviselo személyi illetmény megállapítása tekintetében (Kttv. 235. §).

4./ Eloterjesztést nyújt be – a jegyzo javaslatára – a Hivatal felépítése rendjének, munka- és ügyfélfogadási rendjének meghatározására.

5./ Polgármesteri utasításokkal és rendelkezésekkel szabályozza a hatáskörébe tartozó ügyekben a kiadmányozás rendjét.

6./ Szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal részt vesz a Hivatal köztisztviseloi részére tartott munkaértekezleten.

7./ Részt vesz az ügyfélfogadás megtartásában, az ügyfélfogadás rendjére vonatkozó szabályok szerint.

8./ Ellátja a város védelmi funkciójából adódó feladatait.

9./ Heti rendszerességgel vezetoi megbeszélést tart, ahol részt vesz az alpolgármester, a jegyzo és az aljegyzo.

 

Jegyzo:

A jegyzo a Hivatal vezetoje, aki szakmailag felelos a Hivatal muködéséért, az ügyek konkrét megoldásáért. Tevékenysége során felelos a közérdekének megfelelo, törvényes, szakszeru, pártatlan, igazságos és színvonalas ügyintézés szabályainak betartásáért.

1./ Tanácskozási joggal részt vesz a Képviselo-testület, illetve annak bizottságai ülésein személyesen vagy megbízottja útján.

2./ Jelezni köteles a Képviselo-testületnek, illetve annak bizottságainak és a polgármesternek, ha döntésüknél jogszabálysértést észlel.

3./ Aláírja a Képviselo-testület rendeleteit, valamint a Képviselo-testület üléseirol készített jegyzokönyveket.

4./ Javaslatot készít a polgármesternek a Hivatal felépítésének rendjére, annak munka- és ügyfélfogadási rendjére.

5./ Szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal a Hivatal köztisztviseloi részére munkaértekezletet tart, amelyen értékeli a Hivatal munkáját.

6./ Gyakorolja a munkáltatói jogokat a Hivatal köztisztviseloi tekintetében.

7./ Jegyzoi utasításokkal szabályozza a Hivatal muködését érinto, hatáskörébe utalt ügyeket.

8./ Irányítja a hivatalnak a város védelmi funkcióiból adódó, valamint munka- és tuzvédelmi feladatait.

9./ Koordinálja és ellenorzi a Hivatal belso szervezeti egységeiben folyó munkát. Ennek érdekében hetente vezetoi értekezletet tart az osztályvezetok részére.

10./ Irányítja a köztisztviselok továbbképzését.

11./ Megszervezi a Hivatal köztisztviseloi részére a foglalkozás-egészségügyi szabályok szerinti orvosi ellátást.

12./ Részt vesz az ügyfélfogadás megtartásában, az ügyfélfogadás rendjére vonatkozó szabályok szerint.

13./ Elokészíti a Képviselo-testület rendeleteit.

14./ Kialakítja és muködteti a belso kontrollrendszert.

 

Aljegyzo:

1./ Tanácskozási joggal részt vesz a Képviselo-testület, a bizottságok ülésein.

2./ A jegyzot távolléte vagy akadályoztatása esetén helyettesíti.

3./ Részt vesz az ügyfélfogadás megtartásában, az ügyfélfogadás rendjére vonatkozó szabályok szerint.

 

 Osztályvezetok feladatai:

1./ Az osztályvezeto az osztály felelos vezetoje, a vezetoi megbízás a Kttv-ben megjelölt osztályvezetoi szintnek megfelelo megbízás.

2./ Felelos az osztály muködéséért, a feladatkörébe tartozó ügyekért a jegyzonek és a polgármesternek.

3./ Biztosítja az osztályt érinto jogszabályok, testületi döntések végrehajtását és az osztály muködését.

4./ Irányítja, összehangolja és ellenorzi az osztály munkáját.

5./ Javaslatot tesz a munkáltatói jogok gyakorlásával és személyzeti kérdésekkel összefüggésben a jegyzonek.

6./ Biztosítja az osztály munkájában a törvényességet, a gyorsaságot, a szakszeruséget, az állampolgári jogok és kötelezettségek maradéktalan érvényesülését.

7./ Elkészíti az osztály feladatkörébe tartozó ügyekben a Képviselo-testületi eloterjesztéseket, gondoskodik az elozetes törvényességi véleményezésre való bemutatásról.

8./ Elkészíti az osztály köztisztviseloinek munkaköri leírását, gondoskodik a változások átvezetésérol, a munkaköri leírásban foglaltak betartásáról.

9./ Felelos az általa vezetett osztályon a munkafegyelem betartásáért.

10./ Megvizsgálja havonta az ügyintézési határidok betartását, s ennek eredményérol a jegyzot tájékoztatja.

11./ Közvetlenül ellenorzi az osztály köztisztviseloinek munkáját.

12./ Rendszeresen köteles tájékoztatni az osztály köztisztviseloit a munkájukhoz szükséges információkról, testületi határozatokról, valamint polgármesteri és jegyzoi rendelkezésekrol

Az osztályvezetok részére tartott megbeszéléseken elhangzottakról köteles az osztály köztisztviseloit tájékoztatni.

13./ Beszámoltatja az osztály köztisztviseloit a kiküldetésük eredményérol.

14./ Közremuködik a munka- és tuzvédelmi szabályok betartásában.

15./ Részt vesz tanácskozási joggal a Képviselo-testület és bizottságok ülésein, közmeghallgatáson, válaszol a hozzá intézett kérdésekre.

16./ Ellátja mindazokat a feladatokat, amelyekkel a jegyzo, a polgármester, a Képviselo-testület és a bizottságok megbízzák.

17./ Az osztályokhoz tartozó köztisztviselok minosítése, teljesítményértékelése.

18./ Kockázatkezelés muködtetésével kapcsolatban a kockázatok rendszeres felülvizsgálata, szabálytalanságok kezelése.

 

A Hivatal szervezeti felépítése:

1./ JOGI-, SZERVEZÉSI ÉS ANYAKÖNYVI OSZTÁLY: 9 fo és 4 fo fizikai dolgozó

A Jogi-, Szervezési és Anyakönyvi Osztály fobb feladatai:

Városi Önkormányzat Képviselo-testülete muködésével kapcsolatban:

a.) ellátja az Önkormányzati Képviselo-testületi ülések elokészítésével, jegyzokönyveinek, hangfelvételének jegyzokönyvi kivonatainak elkészítésével és megorzésével a Képviselo-testületi határozatok és Önkormányzati rendeletek nyilvántartásával, kihirdetésével kapcsolatos szervezeti és ügykezeloi feladatokat;

b.) közremuködik az önkormányzati rendeletek, Képviselo-testületi határozatok végrehajtásában, annak ellenorzésében;

c.) segíti a Képviselo-testület munkaprogramjának elokészítését;

d.) támogatja, segíti a települési képviselok, az Önkormányzat bizottsági munkáját, biztosítja munkájuk feltételeihez szükséges segítséget, javaslataikat érdemi intézkedés céljából a hatáskörrel és illetékességgel rendelkezo szervhez továbbítja, és figyelemmel kíséri az ezekre történo intézkedéseket;

e.) figyelemmel kíséri a települési képviseloi interpellációk intézését;

f.) közremuködik a Szervezeti Muködési Szabályzatban megjelölt társadalmi és tömegszervezetekkel kötendo együttmuködési megállapodások elokészítésében, figyelemmel kíséri a végrehajtást;

g.) elokészíti és közremuködik az országgyulési képviselok és települési képviselok megválasztásával és a központi és helyi népszavazással, népi kezdeményezéssel kapcsolatos feladatok ellátásában;

h.) közremuködik az Önkormányzat és intézményei, szervei tevékenységének elemzésében.

Az Önkormányzat bizottságai muködésével kapcsolatban

a.) ellátja az Önkormányzati Képviselo-testület bizottságai ülésének elokészítésével kapcsolatos szervezési feladatokat, gondoskodik az ülés jegyzokönyveinek elkészítésérol;

b.) közremuködik és részt vesz a bizottságok határozatai végrehajtásának ellenorzésében;

c.) ellátja a polgármester és a települési képviselok vagyonnyilatkozatainak adminisztrációjával, biztonságos orzésével, tárolásával kapcsolatos feladatokat.

Hajdúdorog Város Roma Nemzetiségi Önkormányzatával kapcsolatban:

a.) ellátja a RNÖ üléseinek elokészítésével, jegyzokönyveinek, jegyzokönyvi kivonatainak elkészítésével és nyilvántartásával, határozatainak kihirdetésével kapcsolatos szervezési, ügykezeloi feladatokat;

Ezek keretében:

- a RNÖ ülésére elokészíti az eloterjesztéseket,

- megküldi az érintettek számára az ülés anyagát,

- továbbítja a RNÖ jegyzokönyveit a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal felé,

b.) közremuködik a RNÖ döntéseinek elokészítésében, végrehajtásában,

c.) tájékoztatást nyújt – a Hajdúdorogi polgármesteri hivatal dolgozóinak közremuködésével–a RNÖ-t érinto ügyekben.

Tisztségviselokkel, a Hajdúdorogi Polgármesteri Hivatal osztályaival kapcsolatban

a.) segíti a tisztségviselok vezetoi munkáját;

b.) közremuködik a Hajdúdorogi Polgármesteri Hivatal osztályai tevékenységének összehangolásában;

c.) közremuködik az önkormányzati rendelettervezetek szerkesztésében;

d.) gondoskodik a Hajdúdorog Városi Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Muködési Szabályainak összeállításáról, valamint a függelékek és mellékletek naprakész állapotban tartásáról;

e.) szervezi, koordinálja a közigazgatási munka korszerusítésével, egyszerusítésével kapcsolatos tevékenységeket.

Jogi feladatok

a.) törvényességi szempontból vizsgálja – jegyzo rendelkezései szerint – a Hajdúdorogi Polgármesteri Hivatal osztályainak eloterjesztéseit, határozati javaslatait, önkormányzati rendelettervezeteit;

b.) törvényességi szempontból figyelemmel kíséri – jegyzo rendelkezései szerint – a Hajdúdorogi Polgármesteri Hivatal osztályainál a jogszabályok végrehajtását, a hatósági ügyek intézését;

c.) felkérésre jogi véleményt nyilvánít az Önkormányzati Képviselo-testület és bizottságai részére;

d.) Önkormányzat és szervei által kötött megállapodásokat és szerzodéseket elozetesen véleményezi és nyilvántartja;

e.) közremuködik az Önkormányzati Képviselo-testület és a polgármester hatáskörébe tartozó munkaügyi viták és munkajogi ügyek elkészítésében;

f.) figyelemmel kíséri a jogszabályokat, ezekkel kapcsolatban az érdekelt Hajdúdorogi Polgármesteri Hivatali osztályokkal egyetértésben, szükség esetén jogszabály-értelmezés kialakítását kezdeményezi;

g.) vezeti a közszolgálati nyilvántartást, figyelemmel kíséri a változások jelentését;

h.) megállapítja a hivatali dolgozók évi szabadságát, naprakész állapotban vezeti a szabadság nyilvántartást.

i.) birtokvédelem

j.) üzletek muködésének rendjével összefüggo feladatok.

Propaganda - információs feladatok

a) A polgármesterrel együttmuködve a hírközloszervek rendelkezésére bocsátja az Önkormányzati Képviselo-testület, a Hajdúdorogi Polgármesteri Hivatal munkájára vonatkozó közleményeket;

b) Figyelemmel kíséri az Önkormányzatot és intézményeit érinto cikkeket, tájékoztatást, közvéleményeket;

c) Közremuködik az Önkormányzat és szervei kiadványainak elkészítésében, gondoskodik a lakosok megfelelo tájékoztatásáról.

Köztisztviseloi, magasabb vezetoi állású közalkalmazotti munkaviszonyokkal kapcsolatban:

a.) ellátja a jegyzo közvetlen irányításával a személyzeti, oktatási, továbbképzési munkával az ügyintézoi, ügykezeloi alapvizsga és szakvizsga letételével összefüggo valamennyi feladatot.

Gazdasági feladatok

a.) biztosítja az Önkormányzati Képviselo-testület, az Önkormányzat bizottságai ülésének, a települési képviselok, a tisztségviselok által tartott értekezletek tárgyi feltételeit;

b.) ellátja a hivatal személygépkocsi és a polgári védelmi tehergépkocsi üzemeltetésével kapcsolatos feladatokat;

c.) gondoskodik a hivatali helyiségek tisztántartásáról.

Ügyviteli feladatok

a.) ellátja az Önkormányzat bizottságainak – Pénzügyi, Gazdasági, Vállalkozásfejlesztési és Mezogazdasági Bizottság; Szociális, Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottság; Ügyrendi és Kulturális Bizottság– szervezési és adminisztrációs teendoit;

b.) ellátja a vezetoi, osztályvezetoi és apparátusi értekezletek ügyviteli teendoit;

c.) gondoskodik a postai küldemények elvitelérol és a postáról történo elhozataláról

Anyakönyvi feladatok:

a.) ellátja az anyakönyvek vezetésérol és a házasságkötési eljárásról szóló jogszabályokban meghatározott feladatokat;

Muvelodési és sport feladatok

Ellenorzi, segíti szakmai, gazdasági tevékenységüket.

Ezen belül kiemelten:

a) ellátja a tankötelesek iskolai nyilvántartásának felügyeletét;

b) gondoskodik a munkavédelmi rendelkezések megtartásáról;

c) ellátja a jogszabályokban eloírt hatósági feladatokat;

d) közremuködik az oktatási – nevelési, valamint a közmuvelodési intézmények bérgazdálkodásának kialakításában;

e) összehangolja az önkormányzati feladatkörbe tartozó sporttevékenységeket, ellátja a hatáskörébe utalt feladatokat;

f) segíti az ifjúság muvelodését, szórakozását szolgáló létesítmények muködését;

g) ellátja a szabadido hasznos eltöltésének javítását célzó pályázatokkal kapcsolatos feladatokat.

Egyéb feladatok:

a) közremuködik a lakosság hatóságilag kötelezo idoszakonkénti szurovizsgálatainak megszervezésében.

b) önkormányzati bérlakást igénylok nyilvántartása, a lakások odaítélése, a lakásbérleti szerzodések megkötése, lakások átadása,

c) városkártya ellátással kapcsolatos feladatok

d) önkormányzati üdültetéssel kapcsolatos feladatok.

 

2./ Ügyfélszolgálati és Muszaki Osztály: 12 fo, 7 fo mezoor és 2 fo segédfelügyelo

Az Ügyfélszolgálati Osztályrész fobb feladatai: 6 fo

2.1./ Az osztály általános ügyfélszolgálati feladatokkal összefüggo tevékenységi köröket lát el.

2.2./ Feladatait a hatályos jogszabályok betartása mellett végzi.

2.3./ Elsosorban államigazgatási ügyeket intéz, a hatáskörébe tartozó I. fokú ügyekben.

2.4./ Közremuködik az ágazatot érinto költségvetési és pénzügyi feladatok végrehajtásában.

2.5./ Beérkezo iratok iktatása, iratok kivezetése, irattárba helyezése, selejtezés

2.6./ Az osztály feladata az Önkormányzati Képviselo-testület tevékenységével kapcsolatban:

a.) beszámol – az Önkormányzati Képviselo-testület üléstervében meghatározott idoben – tevékenységérol, az ágazati feladatok megvalósításáról, hatósági munkájáról;

b.) elokészíti tevékenységi köre szerinti Önkormányzati rendelettervezetet, illetve közremuködik abban;

c.) nyilvántartja az Önkormányzat rendeleteit és az osztály feladatkörét érinto határozatait, gondoskodik azok végrehajtásáról, szükség szerint kezdeményezi módosításukat;

d.) elokészíti az ügykörébe tartozó, az Önkormányzati Képviselo-testület elé kerülo eloterjesztéseket, gondoskodik az önkormányzati határozatok végrehajtásáról.

Az osztály feladata az Önkormányzati bizottságok muködésével kapcsolatban:

a.) gondoskodik arról, hogy az osztály által készített testületi anyagokat elozetesen a bizottság megismerje, javaslataikkal az eloterjesztendo anyagokat kiegészítsék;

b.) segíti munkájukat, részükre a szakterületeket érinto ügyekben adatokat, információkat adnak.

Az osztály feladata az Önkormányzati Képviselo-testületi tagok tevékenységével kapcsolatban:

a.) elosegíti a Képviselo-testületi tagok jogainak gyakorlását, kötelezettségük teljesítését;

b.) soron kívül fogadja a Képviselo-testületi tagokat, részükre a szükséges tájékoztatást megadja, illetve a megfelelo intézkedést megteszi.

Szervezeti tagozódás, szervezeti feladatok

1./ Általános igazgatási hatáskörben:

a) hagyatéki ügyintézés,

b) nyilvántartja az ügykörét érinto Önkormányzati határozatokat, szervezi, ellenorzi végrehajtásukat;

c) ellátja a szabálysértési jogszabályokból fakadó – önkormányzati hatáskörbe tartozó – hatósági feladatokat;

d) talált tárgyak átvétele, kezelése, kiadása, nyilvántartásának vezetése;

e) ellátja a jegyzoi gyámügyi eljárásról szóló jogszabályokban eloírt feladatokat;

f) hatósági bizonyítványok kiállítása, kiadása, a hatósági bizonyítványok iránti kérelmekkel kapcsolatos teljes köru ügyintézés;

g) ellátja az ügyiratkezelést (iktatás, irattározás, postázás)

h) elso lakáshoz jutó fiatalok támogatásával kapcsolatos feladatok ellátása

2./ Népjóléti igazgatási hatáskörben az 1991. évi XX. törvény, az 1993. évi III. törvény és a Szervezeti Muködési Szabályzatban meghatározott szociális igazgatásról és szociális ellátásról szóló feladatok végzése és ezzel kapcsolatos nyilvántartási feladatok ellátása.

Ezen belül kiemelten:

a) végrehajtja a települési támogatás és a köztemetés megállapításával összefüggo feladatokat.

A Muszaki Osztályrész fobb feladatai: 6 fo, 7 fo mezoor és 2 fo segédfelügyelo

a) Közremuködik az önkormányzati rendeletek elokészítésében, önkormányzati határozatok végrehajtásában és ellenorzésében.

b) Elokészíti az Önkormányzat munkaprogramjába kerülo építési feladatok tervezését.

c) Közremuködik az Önkormányzati Képviselo-testület és bizottságai munkájában.

d) Figyelemmel kíséri az SZMSZ-ben meghatározott az osztály feladat- és hatáskörébe tartozó megállapodások elokészítését és segíti azok végrehajtását.

e) A települési képviseloi bejelentésekre interpellációkra és azok végrehajtására vonatkozóan intézkedik, azok ügyintézéséhez segítséget nyújt.

Alapveto feladat- és hatáskörét a mindenkor hatályos jogszabályok határozzák meg.

a.) Építésügyi és városfejlesztési hatáskörök:

1. településrendezés, Településrendezési Terv elokészítése; egyeztetése, jóváhagyási eljárás koordinálása;

2. társhatóságok által lefolytatott és az építésügyet érinto hatósági eljárásokban való részvétel; szakhatósági hozzájárulások;

3. közremuködés az építésrendészeti eljárásokban;

4. elemi csapások, vis maior bekövetkezésekor közremuködés a segítségnyújtásban;

5. eloírt nyilvántartások vezetése, statisztikai jelentések megküldése;

6. a városfejlesztési, lakás és kommunális hatáskörök muszaki jellegu feladatai;

7. szomszédos települések településrendezési tervének, módosításának véleményezése.

8. Településkép védelmérol szóló rendelet alapján településképi bejelentési eljárások, településkép védelmi konzultáció, településképi véleményezési eljárások, településképi kötelezési eljárások.

9. TAKARNET felület muködtetése

10. E-napló felület muködtetése (önkormányzati beruházások esetén).

11. ÉTDR településképi véleményezési felület muködtetése.

12. Településkép Arculati Kézikönyv egyezteto felület muködtetése.

13. E-TÉR egyezteto felület muködtetése.

b.) Közlekedési hatáskörök:

1. közlekedési, fejlesztési hatáskörök;

2. Önkormányzati tulajdonú utak, közterületek nyilvántartása;

3. Egyéb közlekedési feladatok.

c.) Energiaügyi feladatok:

1. villamos energia ellátással kapcsolatos feladatok;

2. gázellátással összefüggo feladatok;

3. egyéb energiaügyi hatáskörök.

d.) Vízügyi feladatok:

1. helyi vízgazdálkodási feladatok;

2. ár- és belvíz elleni védekezéssel kapcsolatos hatáskörök;

3. település vízügyi feladataival kapcsolatos hatósági jogkörök, vízjogi engedélyezési eljárások,

4. E-közmu felület muködtetése.

e.) Ipari feladatok:

1. telepengedélyezéssel kapcsolatos hatáskör.

f.) Mezogazdasági feladatok:

1. földügyi hatáskörök (kifüggesztés, önkormányzati ügyek);

2. mezoorök munkájával kapcsolatos hatáskörök;

3. természetvédelmi hatáskörök környezetvédelemmel összefüggésben;

4. fák védelme, fakivágás engedélyezése csak közterületen;

5. térképi azonosításban segítségnyújtás;

6. önkormányzati termoföldek hasznosítása, telkek értékesítése, elokészítése;

7. méhészkedés nyilvántartása;

8. permetezés bejelenés (méhek közelében) nyilvántartása;

9. parlagfu és allergiát okozó gyomnövényekkel kapcsolatos eljárás;

10. belvíz védelemmel összefüggo feladatok.

g.) Közterületi feladatok:

1. a közterületek használatával és a piaccal kapcsolatos feladatok;

2. természetvédelmi hatáskörök és környezetvédelem;

3. közterületek tisztántartásának felügyelete;

4. ivóvíz és felszín alatti vizek védelmével kapcsolatos feladatok ellátása;

5. csapadék- és szennyvízelvezetéssel kapcsolatos feladatok;

6. folyékony hulladékszállítással, tárolással kapcsolatos feladatok;

7. zaj- és rezgésvédelemmel kapcsolatos feladatok;

8. közterület igénybevételi eljárás;

9. közterület átadásával, illetve átvételével kapcsolatos feladatok;

10. díjfizetési kötelezettség megállapítása;

11. fizeto parkolóhelyek és muködtetésükkel kapcsolatos feladatok;

12. közterület igénybevételének ellenorzése;

13. jogosulatlan közterület-igénybevétellel kapcsolatos feladatok;

14. kóbor ebekkel kapcsolatos intézkedések;

15. Köztéri térfigyelo rendszer felügyelete;

16. Településorök munkájának koordinálása.

h.) Egyéb feladatok:

1. tevékenységekre pályáztatások szervezése, elokészítése;

2. polgári védelemmel kapcsolatos feladatok ellátása;

3. közbeszerzési eljárások lebonyolítása, Elektronikus Közbeszerzési Rendszer (EKR) felületének muködtetése;

4. beruházások lebonyolításával kapcsolatos feladatok.

 

3./ PÉNZÜGYI OSZTÁLY: 10 fo

A Pénzügyi Osztály fobb feladatai:

Költségvetés tervezési és beszámolási és vagyon-nyilvántartási feladatok:

Pénztárral, készpénzkezeléssel, készletgazdálkodással és számlavezetéssel kapcsolatos feladatok:

Munkaügyi és közfoglalkoztatási feladatok ellátása:

Adózással kapcsolatos hatósági feladatok:

Hajdúdorog Város Roma Nemzetiségi Önkormányzata muködésével kapcsolatban:

a) a költségvetési tervkoncepció, az éves költségvetési terv és módosításainak készítése;

b) az Önkormányzati Képviselo-testület munkatervébe felvett költségvetési vonatkozású napirendi pontok esetében adatok szolgáltatása, illetve költségvetési, zárszámadási és vagyonrendeletek elkészítése;

c) havi információs jelentés készítése és megküldése a MÁK részére a pénzforgalomról;

d) eloirányzat módosítások és helyesbítések feldolgozása /vegyes bizonylat/;

e) az idoközi mérlegelés, az éves beszámolók határidore történo elkészítése, egyeztetése és megküldése a MÁK számára;

f) szervezi az önkormányzathoz tartozó intézmények éves költségvetésének és beszámolóinak egyeztetését, összeállítását;

g) az éves leltári, selejtezési feladatok ellátása;

h) elvégzi a szükséges számviteli munkákat, számítógépen feldolgozza, ahol tárolja az elfogadott éves költségvetés eloirányzatait, valamint a nyitómérleget;

i) alapbizonylatokról való kontirozás, könyvelés, beérkezo és kimeno számlák nyilvántartása, egyeztetése a fokönyvi számlákkal;

j) negyedéves, féléves, III. negyedéves, és könyvviteli zárlatok elkészítése, egyeztetése a fokönyvi számlákkal, kivonatolás;

k) öneros építoközösségek pénzügyi elszámolásának koordinálása, közmu-hozzájárulások igénylése, kiutalása;

l) havi, negyedéves és éves adóbevallások és államháztartással szembeni igénylések készítése és továbbítása a NAV és MÁK felé;

m) béralap nyilvántartás, változások vezetése;

n) tárgyi eszközök analitikus könyvelése, éves értékcsökkenés elszámolása;

o) az ingatlanvagyon-kataszter értékadatainak egyeztetése;

p) közremuködik a beruházások pénzügyi lebonyolításában;

q) közremuködik az önkormányzati beruházások átadás-átvételi eljárásban gondoskodik azok aktiválásáról illetve átadásáról;

r) a beruházási kiadások alakulásának nyomon követése, az ezzel kapcsolatos információs jelentések, beruházási statisztikák elkészítése;

s) lakásépítési kölcsönök törlesztoinek nyilvántartása, esetleges felszólítások kiküldése;

t) a támogatási szerzodések bizonylatainak ellenorzése, támogatás folyósítása;

u) a kötelezettségvállalás nyilvántartásának vezetése;

v) a hitelekkel kapcsolatos ügyintézés.

a) napi bankposta készítése;

b) anyag- és fogyóeszköz beszerzések bonyolítása;

c) mobilflottával kapcsolatos ügyek intézése;

d) települési támogatások folyószámlára történo felvitele, illetve házipénztárból történo kifizetése;

e) havonta számítógépen rögzítésre kerülnek az intézményi kifizetések a KIRA rendszeren keresztül;

f) házi pénztár kezelése, ezen belül a pénztáros kezeli a készpénz ellátmányt, vezeti a bevételi és kiadási bizonylatokat, havi zárást végez, fokönyvi számlával egyeztet, vezeti a szigorú számadású nyomtatványokat, bonyolítja a bérkifizetéseket, segélykiutalásokat stb.;

g) folyószámlák-vezetésével kapcsolatos ügyek intézése.

a) a közfoglalkoztatásban résztvevok munkaügyi iratainak elkészítése és azok továbbítása;

b) havonta a közfoglalkoztatásban résztvevok bérének és egyéb járandóságának elszámolása és továbbítása;

c) a közfoglalkoztatási programok dologi és beruházási-felújítási költségeinek elszámolása;

d) a munkából távol maradókról havi jelentés a MÁK felé.

a) helyi adók /magánszemélyek kommunális adója, iparuzési adó/ megállapítása, kivetése, adómentességek, kedvezmények figyelembevételével;

b) az adózás rendjérol szóló törvény szellemében gondoskodás az adók beszedésérol, behajtásáról;

c) központilag megállapított gépjármuadó megállapítása, kivetése, módosítása, törlése és behajtása;

d) adatszolgáltatás és rendszeres együttmuködés jogszabályokban meghatározott hivatalokkal /bíróság, ügyészség, rendorség, NAV, földhivatal stb./;

e) ügyfélfogadás, adóbevallások kezelése, beadásának ösztönzése, elosegítése, adóellenorzések végzése minden adónemben;

f) az adózók részére féléves értesítések elkészítése;

g) az Önkormányzathoz érkezo adók módjára történo behajtási megkeresések kezelése, és a befolyt összeg rendeltetési helyére történo utalása;

h) termoföld bérbeadásából származó jövedelemadó beszedése, bevallások feldolgozása, mezoori járulék befizetések könyvelése, bevételek továbbítása a költségvetési számlára;

i) számítógépes adatfeldolgozás, a törzsadattárban szereplo adózó számláján eloírások, törlések és befizetések rögzítése, a rögzített adatokról rendszeres információszolgáltatás a MÁK felé;

j) az OTP-nél vezetett adó számlák adatainak egyeztetése, a beszedett adók költségvetési számlára történo továbbítása, túlfizetések felülvizsgálata, visszautalása;

k) együttmuködés az idegen helyen lakó adózók lakóhelye szerint illetékes Önkormányzatok Polgármesteri Hivatalaival;

l) számlakivonat nyilvántartások vezetése, valamint a befizetési csekkeken hiányzó nyilvántartási számok feljegyzése;

m) adózással kapcsolatos rendeletek és módosítások elkészítése;

n) központi és helyi jogszabályokban foglaltak érvényesítése, végrehajtása, adójogszabályok érvényesülésének, adókötelezettségek teljesítésének, adófizetések és elszámolások helyességének ellenorzése, éves ellenorzési terv alapján helyi adók ellenorzése;

o) a költségvetés tervezéséhez és a beszámolókhoz, zárszámadáshoz adatszolgáltatás az adóbevételekrol és a kintlévoségekrol, illetve a túlfizetésekrol;

p) Képviselo-testületi beszámoló készítése;

q) igazolások, adó- és értékbizonyítványok kiadása.

a) elkülönített bankszámlán kezeli a RNÖ részére biztosított központi, illetve önkormányzati támogatást és egyéb pénzeszközöket;

b) az RNÖ költségvetési koncepciójának, határozatainak, zárszámadásának elkészítése;

c) egyeztet a RNÖ elnökével a települési Önkormányzat költségvetési koncepciójának, éves költségvetésének, zárszámadásának elkészítése során;

d) az RNÖ havi és negyedéves jelentéseinek és adóhatósági bevallásainak elkészítése;

e) az RNÖ számlavezetési és adószám kezeléssel kapcsolatos feladatok;

f) muködési és feladatalapú támogatások elszámolásának elkészítése.

Észak-hajdúsági Ivóvízminoség-javító Önkormányzati Társulás muködésével kapcsolatban:

a) elkülönítetten, alszámlán kezeli a Társulás részére biztosított központi, illetve önkormányzati támogatást és egyéb pénzeszközöket;

b) a Társulás költségvetési koncepciójának, határozatainak, zárszámadásának elkészítése;

c) egyeztet a Társulás elnökével a települési Önkormányzat költségvetési koncepciójának, éves költségvetésének, zárszámadásának elkészítése során;

d) a Társulás havi és negyedéves jelentéseinek, elemi költségvetésének és beszámolójának, adóhatósági bevallásainak elkészítése.

7./ Belso ellenor: 1 fo

A belso ellenorzés feladatai:

1. elemezni, vizsgálni és értékelni a belso kontrollrendszerek kiépítésének, muködésének jogszabályoknak és szabályzatoknak való megfelelését;

2. elemezni, vizsgálni és értékelni a belso kontrollrendszerek muködésének gazdaságosságát, hatékonyságát és eredményességét;

3. elemezni, vizsgálni a rendelkezésére álló eroforrásokkal való gazdálkodást, a vagyon megóvását és gyarapítását, valamint az elszámolások, beszámolók megbízhatóságát;

4. a vizsgált folyamatokkal kapcsolatban megállapításokat és ajánlásokat tenni, valamint elemzéseket, értékeléseket készíteni a költségvetési szerv vezetoje számára a költségvetési szerv muködése eredményességének növelése, valamint a belso kontrollrendszerek javítása, továbbfejlesztése érdekében;

5. ajánlásokat és javaslatokat megfogalmazni a kockázati tényezok, hiányosságok megszüntetése, kiküszöbölése vagy csökkentése, valamint a szabálytalanságok megelozése, illetve feltárása érdekében;

6. nyomon követni az ellenorzési jelentések alapján megtett intézkedéseket;

7. elvégezni a belso ellenorzési tevékenység minoségértékelését;

8. a költségvetési szerven belül a nemzetközi és a magyarországi államháztartási belso ellenorzési standardok és a belso ellenorzési kézikönyvben rögzítettek szerint tanácsadási tevékenységet ellátni.